יום שלישי, 20 בינואר 2015

Sweden

הטיול שלי לשוודיה!
עד הקיץ האחרון אח שלי היה חי באושר עם בנותיו ואשתו במינסוטה, ארה״ב.
בקיץ הם העבירו את כל החפצים שלהם (וכל החיים שלהם) ועברו לגור בעיר אלמהולט שבשוודיה.
גיסתי עובדת כאדריכלית/מעצבת פנים באיקאה ובקיצור קיבלה את משרת חייה במשרדי החברה הראשים!
ישר כשהם עברו לבית משלהם בדקתי כרטיסי טיסה..וזה כל כך זול! בהשוואה לארה״ב, כמובן. אבל גם בהשוואה למחירים לאירופה. טסתי דרך חברת הלואו קוסט המבטיחה - norwegian airlines, שהאמת לא מבטיחה כלום (אפילו לא מים) חוץ מווי פיי חינם במשך הטיסה (!!!).
הגעתי אליהם באמצע ספטמבר, בדיוק לפני החגים שלנו. היה מזג אוויר מושלם, לא קר מידי, הרבה שמש והכי חשוב - שכיף להתלבש בו, בניגוד למדינה הקרה מינסוטה.

הטיסה הגיעה עד קופנהגן ושם פגשתי את אחי ואחיינית שלי, ולקחנו רכבת אל העיר.
מסתבר שהטרנד החזק באלמהולט הוא אופניים. זה כלי התחבורה המרכזי שלהם, אין כמעט רכבים וכ-ו-ל-ם עם אופניים. העיר כל כך קטנה שזה פשוט אידאלי.

 באחד הימים נסעתי ברכבת לעיר סטודנטים דרומית לאלמהולט- שמה לונד (Lund)
העיר נורא הזכירה לי את פריז, באווירה הקלילה, בריח המאפים באוויר ובסמטאות שממלאות את כל העיר. אפילו היה שם חנות של מקרונים שנראת בדיוק כמו laduree
כל העיר מלאה בירוק, עצים ופארקים. בנוסף רוב התושבים סטודנטים מגניבים שקונים בחנויות יד שנייה (היה שם סניף של Humana!) והיה בא לי לצלם את כולם.



כיאה לאווירה, לפני החזרה לאלמהולט התרעננתי עם אספרסו כפול ומפת העיר.
 וסלפי:

לא יכלתי לבקר בעיר ה-״איקאה״ ולא להיכנס לסטודיו הענק בגודלו שנמצא שם.
לסטודיו קירות גבוהים עד השמיים ובו מצלמים תמונות שיווקיות לכל העולם, ובין היתר את הקטלוג העולמי.

פה אני ואחי בכניסה לסטודיו (כמובן שאח״כ לא יכלנו לצלם ש-ו-ם ד-ב-ר) על מיטת הענק שהופיעה בשער המגזין.

נסעתי שוב ברכבת, ועכשיו לעיר המפורסמת Malmo.
העיר יפייפיה ומאוד אורבנית, מצד אחד תחנה מרכזית שנבנתה במאה ה15 ועכשיו שוחזרה,
ומהצד השני בנייני גורדי שחקים בסגנון הturning torso, גשר שחוצה בין מדינות (שוודיה ודנמרק) - Oresund Bridge
והכי מגניב - הם נוסעים על אוטובוס עם שלוש קרונות!!


מצבר עתיק מימי הממלכה הסקנדינבית ששוחזר ופתחו בתוכו מוזיאון



Turning Torso המהמם




ועכשיו - בגדים שחבל שלא קניתי :(
אני לא יודעת מה קורה לי החורף הזה - או בעצם השנה הזאת. אני רק רוצה מעילים
כמה שיותר גדולים, כמה שיותר ארוכים וכמה שיותר !


אוהבת ומופתעת על כמה יש לי לספר לכם!

אוליביה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ספרו לי מה דעתכם!