יום שישי, 19 ביוני 2009

פרוייקט מסלול

שלום לכולם, סורי שלא עידכנתי תקופה. היה לי הרבה לחץ של עבודה, של התרוצציות למיניהם (מרינה הרצליה בשלישי רביעי ושישי, באולינג בחמישי, ת"א בשני) והרבה חברים. בדיוק היום היה היום האחרון של י"א, אני פשוט לא מאמינה שאני עולה לי"ב, וואו! יש כ"כ הרבה דברים שאני עוד רוצה להספיק ואני מרגישה שאני מפספסת.
ד"א הצילומים המתבקשים יתבצעו ביום ראשון והכל סבבה :)


טוב, ניגש לעניין. בגלל השבוע המטורף הזה לא הספקתי לראות פרוייקט מסלול! וכנראה שלא הפסדתי הרבה. ראיתי אותו באתר המשופץ של 'רשת' ורציתי להעביר כמה ביקורות (אני מאוד ביקורתית!).
הצפייה באתר של רשת הייתה סבירה. מתוך התנסויות עם אתרים כמו MAKO, האתר של רשת ברמה אחרת. רואים את הפרק ברצף ולא נתקע באמצע. לעומת זאת רשת באמת מצטיינית באיכות השידור אבל כל 10 דקות הפסקת פרסומת. הפרסומת בדרך כלל לא נטענת מהר ואח"כ במקרים קשים צריך להתחיל את הצפייה מההתחלה.

הסתדרתי עם מהפכות האינטרנט האלו והתחלתי לצפות עם רגשות מעורבים. לרוב הפקות ישראליות הן חיקוי זול להפקה האמריקאית. בתור צופה קבועה של פרוייקט מסלול האמריקאי יש לי הרבה נקודות השוואה בין הגרסאות.
על ההתחלה ראיתי את המנחה שירז טל. ההשוואה להיידי קלום מתבקשת- ויש נקודות דימיון. היידי קלום היא אחת הדוגמניות המרוויחות ביותר בעולם, צילמה קמפיינים נחשבים ועשתה קילומטרז' רב בעולם האופנה. בדומה לקלום כך גם עשתה שירז טל, ההבדל שכרגע שירז טל לא בשיא הצלחה והיידי קלום כן. מה שהופך את טל למשעממת ודורשת תשומת לב.

אני לא יודעת מי הלביש אותם אבל שירז טל נראתה נוראית עם השמלה שהיא לבשה. האורך המקסי שלא נכון (חבל על הרגליים של טל) הכתום המזוויע הזה שלא מחמיא לצבע עור של אף אחת, החלק הצמוד בשמלה, דווקא התגלה בחלק העליון של גופה הרזה להפליא של טל, מה שגרם לה להיראות כמו חייזר אנורקסי.
ולסיום- ממש הדובדבן שבקצפת, החגורה החומה שלא קשורה לכלום לא עושה לטל שום צורה וסתם מונחת שם.

לאחר הביקורות הקשות טל התחילה להציג את המתמודדים. כל מטומטמם יכול לראות את הכיוונים שהמלהקים רצו ללכת עם הבחירות המיוחדות אפשר להגיד שלהם.

יואב מאיר (יש לציין שהוא היחיד שהעלה לי חיוך ענק על הפנים!)
קצת מזכיר לי את ג'יי מקרול, זוכה העונה הראשונה של פרוייקט מסלול האמריקאית.
מורן טויל מזכירה לי את שירי מימון, האיכותית האמיתית ולתמיד מקום שני. כי האיכויות האלו לא מספיקות לתוכניות ריאליטי הישראליות.
מריה ברמן רק צריכה פוש קטן והיא כבר על הגל-סיגנון ממ"ב, רק מ"ב.
טאו לה טן קצת מזכירה לי את קלואי טאו, זוכת העונת השניה של פרוייקט מסלול האמריקאי.
מיכל תיק- הרנין של הסדרה. הבכיינית, זאת שעצובה 24/7 ותאיים לעזוב כל 5 דקות.
אלון ליבנה, במראה הוא קצת מזכיר את הראל סקעת. הראל סקעת (המקום השני בכוכב נולד 2) היה ההבטחה של העונה, כאילו סללו בשבילו את הדרך לגמר נטולת מכשולים. רק בגמר הגיעה אליו ההפתעה של המקום השני.
כך גם אלון ליבנה, מוכשר מאוד אך מאוד בטוח בעצמו. זה לא ייגמר טוב אלון!
גיא ומאיה פינקלשטיין- מתוייגים כזוג הנשוי מספיק שנים כדי לספק אחלה דרמות לסדרה.
נתנאל זיקרי- מי שמתחיל מאפס ויגיע רחוק!
האחים לבית חוג'ה- משי וניר. לא צריך להיות חכם גדול לראות את הדימיון הכבד של החוג'אים לבין הבובליל. ילדה קטנה ומפונקת שלא עושה כלום (אפילו משי לא תפרה את הבגד שלה) שמוגנת ע"י אבא/אח הגדול.
משי מתחברת ליואב מאיר, ההומו שמתפקד כמו לאון שיינדרובסקי. בנוסף הבת למשפחת חוג'ה בוטה, וורלגרית וכבר על הפרק הראשון נפתחת נגדה מלחמה שנשלטת על ידי ש"צ של פרוייקט מסלול.
שפרה=לוסי דויד, האינטליגנטית עם הרעיונות המפתיעים שבסוף תיקח את הפרס והתהילה בלי שישימו לב
צבר=אופיר פרץ, חביב הבנות אבל לא יספק את הסחורה ויעוף מהר מאוד. אבל למרות זאת הוא הראשון שפותח את הפה ומעיז לדבר רעות על בני משפחת חוג'ה.

המשימה בפרק הראשון הייתה משימה מעולה. המשימה הייתה לעצב בגד שהשראתו היא שיר של ריטה.זאת משימה שבוחנת יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה ומכניסה את כל מעריציה של ריטה לרייטינג-וזה מה שהכי חשוב (לרשת)
מה שהתאכזבתי ממנו הכי הוא שהראו אותי את משי ופעולותייה מאשר את הדרך לקבלת הבגד, השינויים עם הדוגמניות, המדידות, האיפור והשיער. זה מה שבונה את הריאליטי הזה!

אפשר להגיד ולסכם שפרוייקט מסלול ישראלי מנסה לתת פייס לאח הגדול של הזכיינית 'קשת'. והקטע שזה ברור ורואים את זה,. כל הבחירות של המתמודדים מקבילות לבחירות באח הגדול. יותר מראים את המתמודדים בחדר התפירה, מדברים ומתחממים (כמו בבית הסגור באח הגדול) מאשר מציגים את הבגדים שלהם (כמו שזה אמור להיות בתוכנית).
הם קנו את הפורמט כדי לנסות לשנות אותו- לקחו מיצג של בגדים, וריאליטי שיוצאים ממנו באמת כישרונות למיצג של מריבות ודרמות כמו בreal reality.




13 תגובות:

  1. אני מסכימה איתך בכל מילה! גם אני חושבת שהבגדים שהיו לשירז טל היו מזעזעים! ושהם יותר שמו דגש על מריבות\התרגשויות וכו.. מאשר על הבגדים עצמם שזה אמור להיות הדגש של התוכנית (:

    באסה שבסוף לא יצא לי להיפגש איתך שאני אחזור (:
    3>

    שבוע טוב!
    מוזמנת לבקר כמו תמיד(:

    השבמחק
  2. אני כל הזמן מבקרת, זאת את שלא מעדכנת!

    השבמחק
  3. אני חייבת לומר שפרויקט מסלול הישראלי פשוט נורא
    לא דומה אפילו בקצת לפרויקט מסלול האמרקאי
    חיקוי גרוע ועלוב וחלק מהמעצבים ממש לא בעיניי.

    גם הזכייה הראשונה פגישה עם ז'אן פול גוטייה
    זה לא מאתים כבר פרס כל כך נכבד אין שום מורל אין אוירה תחרותית פשוט לא אהבתי.

    באמת לא הפסדת כלום!!!
    יש אצלי פוסט חדש מוזמנת.
    שבת שלום
    עומר 3>

    השבמחק
  4. חייבת להגיד שגם אותי התכנית ביאסה, לא עמדה בציפיות.... חבל

    hookthelook.blogspot.com

    השבמחק
  5. לא ראיתי את פרוייקט מסלול הישראלי, אבל לדעתי כל ריאליטי ישראלי יוצא גרוע בסופו של דבר...אז אין טעם לטרוח אפילו (:

    השבמחק
  6. מה שהכי איכזב אותי בתכנית זה שהם הפיקו אותה בידיע השזה הולך להיות עם דגש גדול יותר על הריאלטי מאשר על האופנה.
    חשבתי שזה יהיה שונה ובאמת כמו בארה"ב - תוכנית על אופנה, אל מסתבר שטעיתי.

    וההשוואה בן יואב מאיר לג'יי היא השוואה די נדרשת רק שג'י עושה את זה עם קצת יותר סטייל!

    השבמחק
  7. אני עם ההוא מעליי.

    אחותך

    השבמחק
  8. באופן כללי ממש לא אהבתי את הגרסה הישראלית, אבל אהבתי את יואב, השמלה שהוא עיצב הייתה ממש יפה ובקושי התייחסו אליה.

    השבמחק
  9. אני גם פספסתי את הפרק הראשון!! ואין לי אפילו זמן להשלים אותו :( אז אני מבטיחה להצטרף גם לחגיגת הביקורות אחרי הפרק השני!

    השבמחק
  10. כמו שsaray כתבה גם אנחנו התבאסנו על זה שהתרחקו מהפורמט המקורי בכוונה וחבל על כך..

    כמוך וכמו שיקסע גם אנחנו פיספסנו את השידור המקורי וצפינו בו באתר המעצבן של רשת.
    לא נרחיב עוד על מה שחשבנו על התוכנית אחרי הצפייה כי את זה עשינו אצלנו בבלוג.

    אחלה תמונה;)

    השבמחק
  11. כל כך נכון מה שכתבת על שירי מימון/טויל
    התוכניות בארץ לא מתגמלות כשרון, אפילו תכנית כמו פרויקט מסלול אשר אמורה להוות דוגמא לתכנית מציאות בה המתפרסמים 'מרוויחים' את ניצחונם
    אני אוהבת את הסדרה, אך המוקד שהושם הוא על התככים ומזכיר צהובון... בקושי רואים את תהליך יצירת הבגדים, ולעתים בכלל לא, לפני שהם עולים על המסלול

    כל זאת מבלי להזכיר את משי...

    השבמחק
  12. גדול! הרגשתי שאת ממש מוציאה לי את המילים מהפה.
    עוד נקודת דמיון בין היידי ושירז היא שלשתיהן היה נסיון כושל לפתח קריירת משחק בסרטים. אני לא חושבת שאף אחת מהן לא ממש מוצלחת בתור מנחה, אבל שחקנית זה כבר ממש לקפוץ מעל הפופיק.

    השבמחק

ספרו לי מה דעתכם!